Raven8

TOPlist TOPlist HIT LIST
Smer hlavná stránka Ravena


Názov Blood 2: The Chosen.




Cabalco News 1045.

CALEB ZNOVA NA SCÉNE?

Včera, krátko po ôsmej hodine večer, zaznemenali naši spravodajcovia podozrivú aktivitu v cabalcskom metre. Spočiatku sa nazdávali, že ide iba o poruchu na vozňoch, ktoré už pred tridsiatimi rokmi prekročili limit prevádzkovateľnosti, ale potom jeden z nich zachytil na fotografii bývalého človeka prezývaného Caleb. Údajne práve on má na svedomí vraždu nášho najväčšieho vodcu, Tchernoboga.
Pán Gideon, terajší vodca organizácie Cabalco nás ubezpečil, že situáciu má plne pod kontrolou, preto my, prívrženci spolku Cabalco sa nemusíme obávať.



Cabalco News 1046.

CALEB POSTUPUJE

Náš informátor, člen výboru organizácie Cabalco, prezradil nové správy ohľadne delikventa Caleba. Údajne sa mu podarilo úspešne infiltrovať do cabalcského múzea, kde vystrieľal kompletne celú ochrannú službu CSO (Cabalco Security Organization). Veliteľ CSO, major Pejpr Džonson dnes nadránom zvolal všetky ochranné jednotky CSO do okolia múzea, pretože podľa neho je Caleb stále nablízku. Do útoku proti storočia mŕtvemu Calebovi dokonca vyslali niekoľkých mutantov z oddelenia Mutantológnych vied cabalcskej národnej obrany.

Cabalco.


Cabalco News 1047.

MUTANTI POD PAĽBOU

Vodca organizácie Cabalco dnes vyriekol ortieľ smrti nad delikventom Calebom, ktorý už niekoľko dní terorizuje členov cabalcského spolku a likviduje mutantov poctivo zmutovaných v útrobách oddelenia Mutantológnych vied cabalcskej národnej obrany. Dokonca prerazil aj cez útok CSO, čo major Pejpr Džonson okomentoval nasledovnou vetou: Die you son of a b... Pán Gideon dnes chce zvolať najvyššiu radu vedenia spolku Cabalco a určiť ďalší plán postupu. O všetkom vás budeme informovať v zajtrajšom vydaní Cabalco News.


Cabalco News 1048.

CSO USTUPUJE

Na úvod prinášame nariadenie cabalcského spolku, ktoré znie: Od dnešného dňa platí zákaz vychádzania v ktorúkoľvek dennú, i nočnú hodinu. Každý kto poruší toto nariadenie bude okamžite zaistený členmi CSO a s okamžitou platnosťou odsúdený na podstúpenie mutácie tretieho stupňa. Ak sa niekto pokúsi klásť odpor, budeme nútení priamo na mieste vykonať nedobrovoľnú transfúziu krvi, ktorú vykoná príslušný člen CSO pomocou dvoch automatických zbraní ráže 44.
Toľko z nariadenia cabalského spolku. Je povážlivé, že celá aféra okolo delikventa Caleba trvá už niekoľko dní a dokonca aj jednotky CSO zvolili prevetnívny taktický ústup. Odôvodnili to vypustením mutantov druhého stupnňa, ktorí by údajne nemohli nerušene vykonávať svoje poslanie.

Cabalco.


Cabalco News 1049.

GIDEON ZÚRI

Caleb sa včera v noci dopustil fatálnej chyby, keď poslal k zemi dopravné lietadlo cabalcských aerolínií. Pán Gideon celý zvyšok noci poctivo vyberal nalepších členov CSO, medzi ktorých umiestnil veľké množstvo zmutovaných stvorení. Táto likvidačná čata má za úlohu definitívne skoncovať s ohrozovateľom našej slobody, Calebom. Je zrejmé, že samotný Caleb si slobodu predstavuje po svojom a práve preto vyliezol zo svojej plesnivej hrobky a začal obťažovať členov humanitného spolku Cabalco. Pod slovom humanitný sa už dnes samozrejme nemyslí to, čo pred sto rokmi. Humanitný znamená ochotný zmutovať každého na koho natrafí. Prípadne kto nevyhovuje cabalcským zámerom. Caleb sa očividne za tie storočia strávené Niekde pomiatol na zvyšku toho, čo podaktorí z nás nazývajú mozog. Vedci oddelenia Mutantológnych vied cabalcskej národnej obrany to však nazývajú "prebytočný materiál". Ako iste viete, už pridlho pracujú so zmutovanými bytosťami typu Zombius Necrofilus a určite má každý z našich čitateľov predstavu o intelogenčnom kvocientne týchto stvorení.


Cabalco News 1050.

BUĎ PRÍDETE VY KU MNE ALEBO JA K VÁM... NEPREŽIJETE TO TAK ČI TAK

Zdravím všetkých čitateľov Cabalco News. Volám sa Caleb a som vlastne chodiaca mŕtvola. V posledných dňoch sa udialo veľa zmien, jednu očividnú zmenu však môžete sledovať práve teraz. Dnes sa k vám už neprihovára šéfredaktor cabalcského denníka Radúz Šmejdil, ale ja, Caleb Premožiteľ. Keď som diktoval tieto riadky Šmejdilovej sekretárke - to viete, po dvesto rokoch mi už prsty tak dobre neslúžia - a mieril pri tom Radúzovi na hlavu mojou vernou sčernanou brokovnicou, nevedel som presne, čo vlastne milým občanom Cabalco City oznámim. Teraz to už viem. Po prvé, nepleťte sa mi do cesty. Koho stretnem, ten skončí na mojom siahodlhom zozname neznámych mŕtvych. Po druhé odkazujem Gideonovi, aby si zakúril vo svojom súkromnom krematóriu, pretože práve tam onedlho skončí. Po tretie... ááále mňa to už nebaví... zlatko to tam nepíš... nepočuješ? Uuups, pán Šmejdil tuším podstúpil tú zmieňovanú nedobrovoľnú transfúziu krvi. Oukej, tak ja padám. A vy pamätajte na moje rady... mimochodom, práve som si spomenul na tretí bod: buď prídete vy ku mne alebo ja k vám... neprežijete to tak či tak, ha, ha, háááááááááá!!!


Erm, čo by som tak ešte k tomuto výplodu dodal? Mám kaziť atmosféru, ktorú sa mi snáď podarilo ako-tak vytvoriť? Dobre. Zopár údajov hádam neuškodí. Dúfajme.
Blúd dvojka je tu, je zábavný, je brutálný, je čierno humorný, je v LithTech endžine, je hardvérovo náročný a rovnako ako demo absolútne nooptimalizovaný, je...
Stačí? Rozumný čitateľ už určite pochopil všetky súvislosti a nerozumný nech sa radšej ani nesnaží pochopiť, o čom vlastne bola táto recenzia.


Bola predsa o Calebovi, nie?
Povedal Rýpal Obecný.
Pssst! Nikdy nevyslovuj to meno nahlas, lebo vystúpi z hlbýn pekelných a ty dopadneš ako tvoj brat... veď vieš ako.
Povedal Ondrew.

GALÉRIA

ONDREW



NÁZOV
BLOOD 2: THE CHOSEN
TYP
3D AKCIA
VÝVOJÁR
MONOLITH PRODUCTIONS
DISTRIBÚTOR
GT INTERACTIVE
OPERAČNÝ SYSTÉM
WOKNA 95/98
ROZUMNÁ KONFIGURÁCIA
PENTIJUM 200, 32 MB RAM, 3Dfx, DX 6
3D KARTA
DIRECT 3D
ZHRNUTIE
Čierny humor nadovšetko. To je heslo Blúda dvojky.

8/10

NÁZOR ORZYN:
No... Neviem, myslite si o mne, čo len chcete, ale keď som si Blooda II inštaloval, očakával som Niečo ďaleko brutálnejšie, krvavejšie a hodnejšie svojho vznešeného názvu. Samozrejme som sa nedočkal - Ako pri každej novej americkej hre. Rozsekávanie nevinných okolostojacich, obdivovanie obesencov točiacich sa na ventilátoroch, či týpkov vrtiacich sa s telom nabodnutým na kôl... To je všetko pekné, ale skôr to navodzuje atmosféru prázdneho béčkového hororu postrádajúceho akýkoľvek náznak fantázie a oduševnelosti. Keby si Amerikánci pozreli čo i len jednu taliansku alebo austrálsku filmovú režbu, určite by pochopili, že ironbrutalita nespočíva len v nohách trčiacich zo zapnutej práčky, nedajbože v parazitoch ukradnutých z votrelca (či čudies z Henleinových "Mastersov Puppetov"), ale v rýdzo-rýdzej mäsovej režbe, v pobehovaní po dome preplnenom nemŕtvymi so sekačkou na trávu zavesenou na hrudi (Braindead :), v detailných, až naturalistických ukážkach upaľovania (ukrižovania, nabodávania na kôl, v skromnejšom prípade postačí aj porcovanie živého tela), v litroch krvi (ktorú má Blood II jedine v názve) neprestajne striekajúcej všetkými smermy, v bombách pukajúcich o druhej hodine na zástavke pri starom rozhlase... TOMU hovorím brutalita, TO je zvrátenosť. Blood II je len obyčajným komerčným paškvilom, ku ktorému sa po dohratí už nikdy nevrátite, ktorý sa vystatuje niečim, čo nemá, nemal a kým sa bude TOTO považovať za nechutné, ani nikdy mať nebude.
Povedané stručne, jasne a bez prebytočných obkecov: Blood II je dobrá hra, bohužiaľ vhodná len na chvíľkové odreagovanie. S hodnotením, ktoré mu udelil Ondrew, rozhodne nesúhlasím. Blood II sa v ŽIADNOM prípade nemôže radiť medzi Kráľov Brutality - Quarantine, Grand Theft Auto... - a už vôbec nie medzi gamesy, ktoré si svojou osmičkou ťažko vybojovali svoje zaslúžené miesto v gamesníckej histórii. Howgh.

6/10

ZOLLINO názor:

Osobne si myslím, že Blood2 je veľmi vydarená hra. Tešil som sa na ňu a keď som ju konečne dostal na HDD, tak som sa do nej zahryzol s takou vervou, že som si ani nevšímal chybičky, ktoré sa tam potulovali okolo.

Prvou vecičkou, ktorá ma tak mierne štve, je menšia nedotiahnutosť levelov/enginu. Neviem, či je to chyba enginu alebo levelu, pretože sa mi napríklad niekoľkokrát stalo, že som sa po miernom skoku ocitol niekde mimo mapy, prípadne na mieste, kde to vyzeralo ako po spadnutí Windowsov. Tiež je dosť zaujmavé, že keď plávete na hladinu z pochybne vyzerajúcej vody (aspoň myslím, že to bola voda) a popri tom vyskočíte tesne pod hladinou, tak vyskočíte zhruba do 5-metrovej výšky. No čo, aspoň sa cítite ako Costner vo WaterWorlde. Určite si poviete, že som puntičkár, ale ďalšou chybkou bolo napríklad, keď som utekal pred príšerami dole schodami a zrazu bác a bol som mŕtvy. Narazil som totiž do steny. A stalo sa mi to aj pri rebríkovaní smerom nadol. Ďalšou zaujímavosťou a chybou enginu je, že sa mi niekedy stalo, že príšera sa ocitla doslova uväznená 'inwall', odkiaľ po mne striekala tie svoje jedy a to máte potom čo robiť, keď s tým máte bojovať a pritom to nevidíte. No, čo, napálil som pár dávok do zdanlivo holého múru a ono to prestalo. Smutné.

To by sme mali sťažnosti k enginu a teraz prejdeme k levelom. Už v preview Ondrew mierne naznačil, že aj keď je engine farebne a výzorovo dokonalý, tak vás nedokáže pripútať tak, ako tomu bolo napríklad pri Bloode1, kde bol engine o dve generácie dozadu. A ja sa k tomuto názoru pridávam. Je jasné, že sa bojíte, keď máte všade okolo seba tmu a viete, že tam dole je niečo, čo chce vašu krv, ale to je prirodzené. Nie je to žiaden klad hry. Druhou sťažnosťou levelov je ich zostavenie. Zpočiatku je všetko v pohode, ale niekde na prelome prvej a druhej epizódy sa situácia zmení. Na normálnu obtiažnosť bola pri mojej zručnosti plynulo nepriechodná. Čo to znamená? Len si tak idete a zrazu sa pred vami, za vami a napravo od vás vynoria príšery najsilnejšieho druhu, ktoré sprevádza ešte jedna nebezpečná potvora. Ak nemáte energiu na výške asi 250 plus nejaký ten medikit, tak to neprejdete. To si píšte. To by ešte ani tak nevadilo, ale napríklad keď si tak idete po schodoch do pivnice a očakávate, že sa proti vám dačo rozbehne a ste v plnom strehu, energia na úrovni Inteligenčného Qvocientu môjho brata a zrazu šplech a ste mŕtvy. Ha ha ha. Kuknem, že čo to bolo a tam sú dve posr... príšery, ktoré strieľajú jed ->CEZ<- schody. Nemáte šancu... Musíte si to loadnúť (spomínal už niekto, že load time je asi tak 4 až 5 minút?) a skúsiť znova a znova a znova, potom uložiť a za troma ďalšími krabicami máte to isté. Poviete si, že je to asi mojou neohrabanosťou v doomovkách (btw.: som 1. v all stars teame na GJH :) ), ale ono to nie je celkom tak, nemôžete plynulo skákať, slidovať a behať, pretože engine je dosť sekavý a keď máte pred sebou väčšie priestranstvo tak adié atmosféra (kde sú tie časy 100% plynulého Nukema [3D, samozrejme]).

No naopak, zbrane a hudba na mňa spravili naozajstný dojem. Keď sa vám napríklad v rukách roztočí vulcan cannon a vy to za výkrikov všeliakých monštier šijete do ich zakrvavených tiel, tak to je naozaj extáza. Bohužiaľ len na chvíľu, pretože ten Vulcan žere strašne moc nábojov. A tá hudba, takmer v každom leveli je iná, od temných zvukov aké bývajú na starých zhrdzavených lodiach, až po také rezké techno alebo industrial. Naozaj, túto stránku môžem len pochváliť. A zbrane? Tie sú až na niektoré tmavé výnimky jedná báseň, či skôr v tomto prípade jedna krvavá sprcha. Od najednoduchšieho a super spraveného noža, cez klasiky ako je brokovnica (samozrejme skrátená :) a howitzer (namiesto bazooky) až k takým pokusným zbraniam ako sú niektoré unikáty z Cabalco Inc. Zpočiatku som si obľúbil nôž, pretože bol rýchly a efektný. No a neskôr ho vystriedala tá skrátená brokovnica spolu s MP4kou (trocha ma mrzeli jej absolútne nepoužiteľné gránaty, ale nič to). Proste 17 zbraní je tak akurát. A pri tomto počte vás ani nebude mrzieť, že napríklad taký sprejík využijete len raz, či dvakrát.

A ešte jedno som scel... Inteligencia nepriateľov. TA sa pohybuje medzi arktickou teplotou a terminátorom T2000. Niekedy, keď prídete k nim, tak len kukajú, že kde ste a pomaly im môžete ucítiť water toilette Bloodidas (feel the energy :) a ani si vás nevšimnú. No tí, čo majú strelné zbrane sú väčšinou tak presní, že z vás spravia mozaiku do dvoch sekúnd. Inteligencia je teda nevyvážená.

No tak ako? Hra je to rozhodne dobrá a bude dobrým spoločníkom pre všetkých, čo sa na Blood2 tešili a sú ochotní prehliadnúť niektoré chyby. Pre ostatných je to podľa mňa maximálne 7 z 10.

ZOLLINO

7/10