Raven8

TOPlist TOPlist HIT LIST
Smer hlavná stránka Ravena


THE LADY, THE MAGE & THE KNIGHT
(LARIAN STUDIOS, ATTIC)

PREVIEW

nie ja

LMK WORLD


Kedysi dávno, pred štyristo rokmi, v dobe veľkých Vojen Mágov, ostrov Rulat zachvátil strašný všeničiaci mor. Skoro všetko zverstvo pokapalo a hľadujúci ľud sa počínali odoberať za ním. Barón von Rulat, rozhodnutý stoj-čo-stoj zachrániť svoje panstvo pred totálnou skazou, dal povel a všetky jeho lode vrchovate naložené pokladmi sa vydali na svoju poslednú plavbu za novými zásobami jedla.
K pevnine sa podarilo doraziť len niekoľkým kapinátom; ostatní zmizli v hroznej búrke, ktorá flotilu zastihla po niekoľkých hodinách plavby. Netrvalo to však ani tak dlho a o čudesných udalostiach na ostrove sa dozvedeli traja dobrodruhovia: Elfia pani, mladý rytier a tajomný čarodej. Nadržaní na nebezpečenstvá číhajúce na nich vo svete zmietanom v temnotách nastúpili na prvú okoloidúcu loď a vyrazili k ostrovu...
...nie všetkým sa však podarilo k nemu doraziť.

LMK 1

S hrami v hlavnej úlohe je to dnes ťažké. Napriek tomu, že o nich počuť na každom rohu, je ich málo skoro ako dobrých adventúr - ak nie menej. Väčšina nádejných projektov od neznámych nováčikov sa skôr či neskôr zvrhne na úbohé akčné brdy; starí veteráni sa naopak slovo rpg radšej ani neodvažujú vysloviť - ak nechcú dopadnúť ako InterPlay pomaly ale isto prehrávajúci svoj boj s tohtoročnými finančnými stratami. Nedajbože ako nebohý Sir-Tech.
Jedným z posledných "pravoverných" je nemecká spoločnosť Attic. Firma, ktorá má na svedomí jednu z najlepších rpg trilógií zvúcu sa Realms of Arkania. (Jej poslednú časť nám JRC DESAŤ MESIACOV po vydaní v Nemecku podstrčilo v tak trochu sprznenej počeštenej verzii "Stíny nad Rivou".) Attic nepatrí medzi spoločnosti, ktoré by svoje hry vydávali každý mesiac - naopak, ich interval sa pohybuje na pomedzí poldruha až dvoch rokov - o to je však každý z jeho titulov vzácnejší a výnimočnejší. Hlavne pre mňa.
LMK 02 LMK 03 LMK 05 Pri svojom poslednom projekte - LMK - však zohrávajú skôr rolu asistenta, akožto šéfvývojármi sú ich belgickí kolegovia z týmu Larian. No to nech nás netrápi. Dôležité je, že The Lady, the Mage & the Knight bude jedným z mála veľmi-veľmi vzácnych "hard core" rpg idúcich v slávnych šľapajách svojich Arkánijských predchodcov. Na prvý pohľad vyzerá ako "ďalšie Diablo", ale, hehe, snáď sa neurazíte, ak vám o podobných výrokoch poviem svoj trochu ostrý názor: Diablo je LMK 06 len bezduchá braková zlátanina s dobrou reklamou bez jedinej štipky inovácie, podľa ktorej sa žiadne schopnejšie rpg skutočne porovnávať NEDÁ. Pre ľudí, ktorí si tento fakt jednoducho nedokážu pripustiť, to napíšem polopate: Diablo a LMK majú spoločný len pohľad zhora. Zatiaľčo Diablo a tobôž jeho následovníci zďaleka nechyrovali o niečom ako je sloboda pohybu, LMK by ju mal mať vyšpikovanú na maximálnej možnej úrovni (ak sa bude niesť v duchu Star Trailu, skutočne sa máme na čo tešiť). LMK bude mať stovky npc postáv plne si žijúcich svoj vlastný život; ľudí bez hráčovho popudu sa vrhajúcich do súbojov, schopných sa zamilovať, intrigovať voči niektorému z hráčových pandrlákov... Diablo má len svojich týpkov postávajúcich pred dverami a dokolečka omieľajúcich svoje dve trápne frázy (najhoršia vlastnosť všetkých svetopopulárnych pseudorpg paskvilov). V LMK budú štatistiky a vývoj postáv založené na pravidlách podobným tým z RoA; na desiatkach schopností a kúziel, na všemožných komplexných tabuľkách a podobných prkotinách a - i keď nepredpokladám, že by prekonali neprekonateľné (FallOut) - oproti Diablovi neobsahujúcom ani jeden primitívny skript pracujúci na pozadí, vyzerajú sťaby boli dielom génia.
Takto by sme mohli pokračovať ďalej a ďalej: Príbeh, ktorý už vo svojej dnešnej provizórnej podobe vynáša LMK do výšin elity; atmosféra skutočného izolovaného sveta ohraničeného len šíro-šírim morom (chvíľami mi pripomína Pagana :-( ); prepracovanosť histórie a herného sveta - dokonca aj minulosti hlavných hrdinov a ich vlastných životných cieľov... To všetko je navyše spečatené hardwarovými nárokmi, v dnešnej dobe vskuku smiešnymi. Odporúčané je P133 MMX (tzn. reál bude P166 MMX), bez 3D akcelerátora, bez prehnaných nárokov na pamäť. Minimum je P90, 16 MB RAM. Grafika je samozrejme hi-color, od 640x480 po 1024x768; samozrejmosťou budú všemožné obľúbené svetelné efekty (opakujem: BEZ 3D akcelerátorov!), farebné hmly a podobné nepodstatné pašovinky stvárňované cez MMX inštrukcie.

LMK 4

Myslím, že sa nám tu rodí legenda. Niektorí z vás možno len opovržlivo ohrnú nosom a vrátia sa ku svojmu akčnému (brdu) Diablovi, no my, úbožiaci, ktorých hádžete do nepeknej krabice "hard core rpg fanatici", vieme svoje. LMK BUDE bomba. Ak všetko dopadne tak, ako má, určite sa vyrovná hoci aj Ultime VIII: Paganovi; podľa mňa ho dokonca má šancu aj prekonať. Možno pri tom nedobyje svet, možno nezmení hernú históriu, možno sa nedostane na vrchol svetovej predajnosti, ale minimálne u mňa by si tým vybojoval svoje čestné miesto - hneď vedľa krabice od Realms of Arkania Trilogy.

ja