Raven8

TOPlist TOPlist HIT LIST
Smer hlavná stránka Ravena



Colin McRae. Čo vám to meno hovorí? Stavím sa, že deväťdesiatim percentám z vás vôbec nič. Je to totižto vynikajúci rallye-pretekár, ktorý už získal množstvo titulov prostredníctvom svojho tátoša (konkrétne Subaru Impreza 4x4). No a keďže už je tak dobrý, že už asi nemá čo robiť, nechal sa nahovoriť na spoluprácu pri tvorbe pretekárskej hry, ktorej bude dominovať práve meno McRae.

Musím povedať, že je to krok dosť odvážny, dať sa zapredať nejakej firme, aby podľa vás vytvorila nejakú hru. Čo keď tá hra nebude vôbec dobrá a vaše meno v hernom priemysle spadne na úroveň ruskej ekonomiky, čo potom? No ale McRae je chlapík na správnom mieste a rozhodol sa, že sa bude aktívne podieľať na tvorbe tejto hry. Čo to znamená? To znamená, že to zaručuje istú kvalitu, ktorá sa bude dostatočne blížiť realite. A musím povedať, že tá kvalita je z tohto produktu naozaj cítiť.

Už po vynikajúcej úvodnej animácii, kde hrá hlavnú úlohu práve Subaru Impreza, sa okamžite dostávate pred všetky možnosti, čo hra ponúka. Takže sa na to v(yv)rhnime. Ako prvé vám do očí udrie Rallye School. Opakujem School! Nie som žiadny automobilový nováčik, ale myšlienka je to na prvý pohľad zaujmavá a preto som si pozrel, čo to ponúka, taká škola. A predstavte si, i keď to začína nechutne triviálnymi vecami (pohyb vpred ;-), tak ma to bavilo asi 10x viac ako normálna škola. Naozaj, doporučujem to všetkým nováčikom v Rally. Čo tam máme ďalej? Aha... Time Trial to je proste klasické snaženie sa oproti času, ktorý ste dosiahli v minulom kole, k dispozícii tu máte ktorúkoľvek trať. Rally možnosť je prejsť si jednu z ôsmich možných lokácií (Nový Zéland, Grécko, Monako, Austrália, Švédsko, Korzika, prales v Indonézii, či kde, a nakoniec Veľká Británia). Každá takáto lokácia sa skladá približne z piatich úsekov, ktoré merajú väčšinou päť kilometrov. Z toho vám vyjde docela pekné číselko symbolizujúce počet a dĺžku tratí. Trate tu nie sú ako v ostatných hrách, ale približne tak ako v Need For Speed 1, kde ste začínali v bode A a skončili ste v bode B. Rapídne to zväčšuje hrateľnosť a takmer úplne mizne monotónnosť tratí. Takže bodík navrch. Trate sú plné prekvapení a neraz sa stane, že nevidíte za kopec. Vtedy sa vám zíde co-pilot, ktorý sedí vedľa vás a naviguje vás. Ukazuje vám smer a ostrosť nasledujúcej zatáčky, tiež upozorňuje na most, alebo nejaký skok. No a poslednou možnosťou je šampionát, kde sú všetky trate pokope a vy ich prechádzate pekne jednu po druhej a podľa toho, ako ste skončili vám nabiehajú bodíky v tabuľke. Trošku ma zamrzelo to, že keď je táto hra takmer vernou kópiou rally, tak sa popri vás neobjaví ani jeden oponent. Ich časy sú len uvedené v tabuľke a pri hre vidíte, či ste na tom horšie alebo lepšie ako oni. Trošku to zamrzí, že môžete búrať len do mantinelov, alebo stromov, ale čo už. Aspoň, že tie trate to nejako nahradia.

Už sme si zvykli hodnotiť engine hier, a tak to spravím aj v tomto prípade. Engine pretekov je veľmi dôležitý pre plynulosť a teda dynamickosť jazdy. Poteším vás, pretože McRae Rally je naozaj precízne spravené a hýbe sa dosti plynule. Grafika je slušná, len stromy sú totálne 2D sprity, o ktoré sa celkom pekne prerazíte keď sa strafíte priamo do ich stredu. Hra podporuje množstvo akceleračných kariet, čo ešte zvyšuje rýchlosť hry.

Realizmus je na veľmi vysokej úrovni a je vidieť, že do tejto časti sa asi Colin zapájal najviac. Auto sa správa presne ako má. Každá zmena terénu drasticky pôsobí na manévrovateľnosť auta. Proste fyzika na jednotku. Pri replayi máte dojem, akoby to auto, čo tam jazdí bolo vystrihnuté zo záberov v televízii.

Multiplayer je veľmi bohatý. Umožňuje všetko od split-screenu až po neviem aké spojenie a prepojenie, aby ste si to mohli rozdať proti sebe. Bohužiaľ ani v tomto móde, akoby sa mohol niekto mylne domnievať, do seba ani neťuknete, pretože keď sa vaše autá priblížia ku sebe na určitú vzdialenosť, spriesvitnejú a môžu prechádzať cez seba. Hra sa tak zameriava na získavanie lepšieho času. Treba tiež podotknúť, že na ten split screen už treba výkonnejšiu mašinu.

No a je tu záver. Colin McRae Rally nám priniesla opäť niečo nové a vysoko hrateľné. Logo Codemasters, Pure Gameplay, teda nehovorí nezmysly a ja sa tiež pripájam k tomuto sloganu a doporučujem hru, pre všetkých automobilových maniakov, ktorých nebaví stále kružiť dookola s futuristicky vyzbrojeným autom.

ZOLLINO

NÁZOV: Colin McRae RAlly
TYP: RAlly
VÝROBCA: Codemasters
DISTRIBÚTOR: Codemasters
OPERAČNÝ SYSTÉM: MS WIN95
ODPORÚČANÝ KONFIG: P200, 32MB RAM (+/-)
3D KARTA: Všetko možné
ZHRNUTIE: "Pre všetkých milovníkov štyroch realistických kolies"

8/10

MIRSOFT:

Colin McRae je skutočne extra-trieda. Vynikajúci simulátor rally so všetkým, čo k tomu patrí. Nielen vynikajúco hrateľný, ale aj zábavný, obtiažnosť je navrhnutá presne tak ako má byť (i keď na dnešné pomery sa môže zdať ťažká), veľké množstvo rozmanitých tratí, výborne urobená rally-škola. Jedinou menšou chybičkou je šialene náročná jazda v tme (neporovnateľne ťažšia ako jazda v akomkoľvek inom prostredí), kde nielen že vidíte iba niekoľko metrov pred seba, ale taktiež vám váš spolujazdec radí zákruty veľmi nepresne. Výsledkom je skutočne veľký problém prejsť nočné trate a jediným riešením sa mi zdá pamätať si kompletne celú trať od začiatku do konca. Nebyť tohto neduhu, možno by som Colinovi dal aj 10/10, pretože je to fakt najlepšia závodná hra tohto roku. Takto mu však bude musieť stačiť bodíkov deväť.

9/10